Az egyik legnagyobb európai konyhagyártó, a Schüller idén nem egy, hanem két konyhával is bemutatkozik a Konyhakiállításon! A német márka csupán néhány éve lépett be a magyar piacra, de növekvő népszerűségéből látszik, jó úton jár. Kifinomult technikai részletek, előremutató anyaghasználat és kiegyensúlyozott, értékvezérelt működés jellemzi a márkát, ami a termékekből is sugárzik. Itthon a Woller Konyhastúdió képviseletében találkozhatsz a roppant széles és szerethető szortimenttel, melyben egytől egyig kifogástalan minőségű, testre szabható darabok kapnak helyet.
A megjelenés apropóján Nagy-Gimesi Katát, a Schüller hazai márkaképviselőjét és Kótai Esztert, a Woller Konyhastúdió alapítóját kértük meg, hogy avassanak be a Schüller sikerének titkába, az idei év konyhatrendjeibe és a Konyhakiállításra tervezett bútoregyüttes részleteibe.
Eszter: Nem engednek a minőségből, és mindig hosszú távú döntéseket hoznak. Nem adják alább akkor sem, ha a piaci körülmények megváltoznak.
Kata: Ez valóban így van – folyamatos növekedésüket a konyháik iránti szenvedélyüknek, az ügyfeleikkel ápolt szoros kapcsolataiknak, valamint annak köszönhetik, hogy hűek maradnak önmagukhoz és családi vállalkozásként képviselt értékeikhez.
Kata: Itt is az a legfontosabb, hogy hűek maradtak önmagukhoz. Magas színvonalat képviselnek a „Made in Germany” minőség terén, és az általuk nyújtott választék, teljesítmény és szolgáltatás egyedülálló az iparágban.
Eszter: Bármekkorára is nő a vállalat, hozzáállásában ás kollekcióiban mindig megmarad az a barátságos emberközeliség, ami a Schüller sajátja. Míg más gyártók hajlamosak egy irány, stílus felé elmenni, addig a Schüller ott van azok számára is, akik például a vidéki stílust kedvelik, azaz a trendek mellett figyelnek azokra, akik a klasszikus, időtálló vonalat preferálják. Ez kevés gyártónál van így, pláne ebben a szegmensben. Emellett nemcsak konyhát kínálnak, hanem az egész lakásra terveznek beépíthető bútorokat: van Schüller kamra, gardrób, előszoba és fürdőszobabútor is, így összehangolhatók az otthon helyiségei.
Kata: Azt látjuk, hogy a természetes színek és felületek iránti kereslet továbbra is növekedni fog, a Schüller ennek megfelelően bővítette színválasztékát. A formák tekintetében az organikus, lágy vonalak egyre nagyobb teret hódítanak a konyhákban. Ezt például tökéletesen ki tudjuk szolgálni az íves szekrényekkel, melyre a Konyhakiállításon is látnak majd példát a látogatók.
Eszter: Színek, színek, színek – egyre többen nyúlnak színekhez. Aki színes konyhát szeretne, pompás megoldásokat talál a Schüllernél, melyek finoman belesimulnak a környezetbe, így azoknak is jó megoldást nyújtanak, akik csak a konyhájukat újítják fel, nem egy teljes otthont terveznek az alapoktól. A vagány megoldások is népszerűek: ilyenek például a foganytú nélküli, keretes frontok. A földszínek és a sötét, mély tónusok is hódítanak. Az íves konyhák tavaly kezdtek el divatba jönni, de idén is meghatározók lesznek.
Eszter: A sárga Biella és Matera konyha együttese a fenntarthatóság jegyében született. A Matera frontok teljes mértékben újrahasznosítható anyagának 71%-a körforgásos gazdaságból származik, ami hozzájárul a klímavédelemhez. A front UV lakkozásásnak köszönhetően sokkal jobban ellenáll a hőnek, vegyszereknek – ezáltal az időnek is, így nem kell lecserélni. A természetes jegyek az íves formákban is visszaköszönnek majd. Ezenkívül a természetes anyaghasználat is megjelenik fa fogantyú, fa dekoros frontok formájában. A színek is visszafogottak – fa szürke, pasztell sárga mind a természet színei.
A erdőzöld Newport modell időtálló eleganciát képvisel. Ebben a konyharészletben kerámia pultot használunk majd, ami homokból és kőörleményekből készül. Egy csipet extravaganciát is vittünk a tervekbe a reneszánszukat élő, fogantyú nélküli keretes frontokkal. A fiókokban, tárolókban okos belső rendszerezők és világítástechnikai megoldások lesznek. Ezek egy része izgalmas, innovatív anyagok – például növényi rostok – felhasználásával készül.
A praktikum, az ergonómia és a gépek optimális kiosztása mindkét konyhában elsődleges lesz. Előszoba fogadja majd a látogatókat, egy titkos ajtón átsétálva pedig egy kicsi, ám kompletten berendezett kamrában találják magukat.
Kata: Erős regionális gyökerekkel rendelkező családi vállalkozásként a fenntarthatóság kiemelten fontos a Schüller számára. Egyrészt eleve fenntartható terméket kínálnak hosszú élettartamú konyháikkal, de természetesen ezzel önmagában nem elégszenek meg. Az elmúlt években sokat tettek mind a vállalat, mind a termékeik terén. Csak néhány példa: az előlapok és korpuszanyagok több mint 70%-ban újrahasznosított anyagokból készülnek, áttértek vízbázisú lakkok használatára, napelemeket telepítettek gyártóüzemeikben, hogy fedezzék villamosenergia-szükségletük nagy részét, korszerű és üzemanyag-takarékos teherautóflottát működtetnek, és még számos egyéb intézkedést tettek.
Kata: „Konyhák egy életre” – ez a Schüller mottója. Számukra fontos, hogy konyháik ne csak szépek, hanem funkcionálisak is legyenek. Úgy tekintenek a konyháikra, ahogyan azokat az életben használni fogják különböző emberek, eltérő igényekkel. Kiemelt figyelmet fordítanak a szép formatervezésre, a jó funkcionalitásra, valamint a tartósságra és az egyszerű megtervezhetőségre. Így a Schüller konyhák mindkettőt nyújtják, ahogyan azt a Konyhakiállításon is láthatják majd az érdeklődők.
Eszter: A Schüller 170 000 ezer konyhát gyárt évente, ez a tapasztalat beépül a termékekbe. Olyan mérnöki megoldásokkal dolgozik, amik garantálják, hogy nem megy a forma a funkció kárára, sem fordítva. A nagy multinacionális cégek előnye, hogy módjukban áll mindent tesztelni. Több szakember dolgozik egy-egy kollekción, és hosszú tervezési folyamat után adnak gyártásba termékeket. A funkció ezáltal sokkal nagyobb arányban tölti be a küldetését. Tervezőként pedig a mi dolgunk biztosítani a szépségen túl azt is, hogy a funkció a gyakorlatba ültetve is működni tudjon.
![]() ![]() |
Kata: A Schüller a változatosságot képviseli. Ez a rendkívül széles felület- és szekrényválasztékukban, valamint a termékeik személyre szabhatóságában is megmutatkozik. Például a Színkoncepció programuk keretében 28 különböző színt kínálnak 13 különféle előlaphoz, ami összesen 364 lehetőséget jelent a vásárlók számára.
Eszter: Tévhit, hogy egy bútorgyártónál kevésebb lehetőség van, mint például egy asztalosnál. A Schüller katalógusunk olyan vastag, mint a Biblia. Ez praktikusan azt jelenti, a Schüller nagyon széles kínálattal dolgozik, bevált, bizonyítottan működő termékekkel. A megszabott keretek általában igen hasznosak, legtöbbször nem érdemes kilépni belőlük.
Ismerd meg a Schüller konyhákat a Konyhakiállításon február 28. és március 2. Között a Budapest Arénában! A legszebb konyhabútorok mellett innovatív kis- és nagygépekkel, eszközökkel, felületekkel, dekortárgyakkal várunk az ország mértékadó konyhai rendezvényén. Vedd meg elővételben kedvezményes jegyedet, és csatlakozz hozzánk Facebookon és Istagramon további inspiráló tartalmakért.