Egyszerűbbé tenni a háztartási gépek kezelését és a lehető legtöbb időt megtakarítani a felhasználóknak – ez volt a Hisense célja a háztartási gépek fejlesztése során. A világ negyedik legnagyobb TV gyártó vállalatának termékei több mint 160 országban és régióban megtalálhatók, tavaly ősszel a kínai vállalatcsoport pedig a magyar piacon is elérhetővé tette a Hisense márka intelligens háztartási gépeit, melyek az idei Konyhakiállításon debütálnak majd.
A jövő okos háztartási megoldásai már a küszöbön vannak, gondoljunk csak az automata mosószer adagolásra vagy az önmagát diagnosztizáló hűtőkre. Még közel sem mindenki engedte be őket otthonába, viszont egyre jelentősebb érdeklődést mutatunk irántuk. A legnagyobb áttörést a fejlesztésben egyrészt a készülékek öndiagnosztizálási képessége, másrészt az energiahatékonysági törekvések hozhatják el.
„Magyarországon még nem olyan elterjedt az okos háztartási gépek iránti kereslet, de folyamatosan nő az érdeklődés irántuk. Azt látjuk, hogy például a nyugat-európai országok előrébb járnak ebben, ami egyrészt annak köszönhető, hogy a magyarok árérzékenyek, az okos háztartási gépek pedig a prémium szegmensben érhetők el. Másrészt annak, hogy a magyar piacnak mindig több idő kell, hogy átvegye a technológiai újdonságokat.” – mondta Nagy Gábor, a Gorenje-Hisense háztartási nagygépeinek termékmenedzsere. A szakértő hozzátette, tapasztalataik szerint a magyarokat elsősorban a kényelmi funkciók győzik meg, mint például az, hogy a telefonjukban megtalálnak mindent, ami az adott géppel kapcsolatos: a használati utasítást, adatokat, tanácsokat a megfelelő használathoz.
A telefonról történő vezérlést a Hisense a ConnectLife ökoszisztéma segítségével biztosítja, amely a gépek műszaki állapotáról is értesítéseket küld a felhasználónak. A hűtők esetében a Smart diagnostic funkció egészíti ki ezt, ugyanis a gép öndiagnosztikai vizsgálatot végez, és minden talált problémát jelez. A Hisense hűtőmodelljeinek további érdekessége, hogy olyan is van, amely 21 hüvelykes, érintőképernyős kijelzővel rendelkezik, azaz tökéletesen alkalmas fotók nézegetésére, receptek keresésére vagy akár üzenőfalként is használható. A modell víztartály helyett közvetlenül a csaphoz csatlakoztatva fél nap alatt akár 2,2 kilogramm jeget is képes előállítani, az élelmiszerleltár funkcióval pedig hozzáadhatunk, elnevezhetünk, sőt, lejárati dátummal is elláthatunk ételeket a maximális komfort érdekében.
A Hisense új mosó- és szárítógépeinek különlegessége az AutoDose funkció. Az automatikus mosószeradagolás technológiája lehetővé teszi, hogy a készülék az előre beállított szennyezettségi foknak és a ruhatöltet súlyának megfelelően automatikusan adagolja a mosószert, ami azt jelenti, hogy havonta körülbelül csupán egyszer kell feltölteni a gépet. A ConnectLife alkalmazásban folyamatosan nyomon lehet követni a mosószer szintjét és a felhasznált energiamennyiséget, a programok személyre szabhatók és kedvencként elmenthetők.
„Számtalan okoseszköz létezik a világban, a háztartási gépektől kezdve az intelligens öntözőrendszerekig. Bár minden háztartási eszköz okosra cserélése egyelőre még a jövő zenéje, apránként érdemes megismerkedni az újdonságokkal. Ilyenkor olyan okos eszközt válasszunk, ami növeli a kényelmi szintünket, javítja az energiafelhasználásunkat és a működtetése sem haladja meg a család informatikai képességeit” (Pintér Róbert, a Corvinus Egyetem adjunktusa, információs társadalom kutatója)
Ugyan az okosotthon-rendszerben jelenleg a szórakoztató elektronikai cikkek, valamint a biztonsággal és az egészséggel kapcsolatos gépek élveznek előnyt a magyar felhasználók körében, a közeljövőben várhatóan a háztartási gépek is integrálódnak.
A Hisense szakértői szerint a készülékek okosításában nagy lehetőségek rejlenek, amit a gyártók folyamatosan kutatnak. Az egyik legnagyobb áttörés az lehet, ha a gépek műszaki állapotáról még pontosabb kép adható: ez a prediktív karbantartás, vagyis az, hogy az okoskészülékek monitorozzák magukat, és ha változást érzékelnek, azonnal jelzik a szerviznek, még akkor is, ha abban a pillanatban tökéletesen működnek. A fejlesztések célja az energiahatékonyság fokozása, hiszen az ökológiai lábnyom csökkentése kiemelten fontos ebben a szektorban is, így például mosógépek esetében továbbra is a mosási hatékonyság növelése áll majd a középpontban.
Ne maradj le a Hisense premierről: gyere el március 1-3. között a Konyhakiállításra és próbáld ki elsőként az újdonságokat! Addig is csatlakozz a hivatalos Facebook eseményhez és kövess minket Instagramon, ahol az eseményig hasznos és inspiráló tartalmakkal jelentkezünk!